Funderingar från soffan

Känner ni till några trevliga restauranger, pubar, hak, lunchställen i Örebro? Gör ni det? Nått ni vill dela med er av?

Ska ni se Ibra intervjuas ikväll kl 20.00? Det känns som att detta är en minst lika stor grej som månlandningen så det känns som att det är läge att kolla. Annars hänger man inte med i snacket i fikarummet imorgon. Det fattar man ju. Viktig grej.

Och så letar jag efter stickmönster på herrmössor.

Och så längtar jag efter att äta dillchips.

Men mest funderar jag på det där med Örebro.

One thought on “Funderingar från soffan

  1. Åh, du ska till Örebro min hemstad! Kul! Jag som inte tittat här på länge, kul att jag kollade nu 🙂 Är ingen jätte-ute människa men några tips kan du få 😉 Paolos, Drottninggatan bredvid Stora hotellet, litet italienskt ställe med goda pizzor, pasta, mackor italienskt öl o mys. Ingeborgs, på Engelbrektsgatan (?), trevlig lunch, ofta ganska fullt. East west sushi – jättegod sushi. Saluhallen, brödernas har trevlig ” trerätters-lunch” och kvällsmeny. I bistron trevlig AW med tapas. Karlslunds herrgård (lite utanför) hästhagar, å, fik, trädgård o inredningsaffär (googla för att kolla så öppet). Och så måste jag tipsa om min kompis butik, Glad! På Kungsgatan med ”lekfull inredning” för stora o små. Välkommen till Örebro 🙂 !

Kommentera

