Nä, men imorgon blir ju bra…

Har en massa smarta och bra tankar om hur mitt liv skulle kunna förändras till det bättre. Stora saker. Och skitsmå grejer.

Men istället för att dra igång projekten sitter jag och funderar över varifrån jag ska få energin till grejerna.

Ja, det kan man ju undra.

Jag har funderat länge nu.

Kommer inte fram till ett skit.

Inte kommer energin till mig som sänd från ovan i alla fall. Och det har jag väl heller aldrig trott att den ska.

Medan jag väntar går tiden. Det som skulle vara klart till jul är inte ens påbörjat. Och kommer inte hinnas med nu.

Om det är klart till sommaren då kanske? Då kan jag vila mig ett tag till. Och dra igång i januari.

Ja, sådär håller jag på. Och resonerar.

Som ett jädra pucko.

Istället för att resa mig upp ur fåtöljen och bara börja direkt.

Eller kanske imorgon.

Imorgon blir ju bra.

Eller tisdag.

Ja, nästa tisdag alltså

2 thoughts on “Nä, men imorgon blir ju bra…

Kommentera

