Inte så majsigt

När vi var i Örebro för några helger sen, så fick vi ju så himla gott majsbröd innan middagen på restaurangen…

Och jag blev ju så himla sugen på att baka sånt. Så jag köpte hem grejer. Och smetade ihop en smet. Allt verkade ju så himla bra och perfekt. Och limpan blev supersnygg.

Men jag glömde en liten detalj. Att det stod i receptet att man skulle kolla om brödet var klart innan man tog ut det. Med en liten provsticka.

Det glömde jag. Jag tyckte att brödet var snyggt när klockan ringde och nöjde mig liksom med det.

Jaha.

Så det blev ju inget vidare.

En lång smetsträng mitt i brödet.

Och det upptäckte jag inte förrän flera timmar efter att jag tagit ut det ur ugnen.

Så jädra orutinerat.

Jag använde detta receptet. Men det är inte bloggägarens fel att jag inte kan baka ordentligt. Jag kommer absolut att testa igen. För detta vill jag verkligen lyckas med.

Kommentera

