Lill-lördag

Alltså. Vilken dag. Den har varit som… som… som ett helt liv.

Först blev jag förbannad redan 8.20. Sen kom en kollega in på mitt rum och ville be om hjälp och jag hörde att jag väste åt henne. Jag sa ”Förlåt snälla du, det är verkligen inte dig jag är arg på!” och då berättade hon att hon var ledsen och berättade en sorglig grej.

Sen fick jag beröm för mitt nya halsband och sen sa jag ”Nu får du lägga av” åt en kollega som verkligen behövde lägga av.

Jag ägnade sen 4 minuter och 16 sekunder åt att prata med en kund i telefonen. Hon ville komma in på vår hemsida. Det tyckte hon var ohyggligt svårt. Jag sa ”Skriv blablablabla PUNKT SE” och hon tyckte jag var knäpp och sa ”Vadå punkt se? Det måste väl vara nått på slutet? Punkt com eller nått?”. Just det. Exakt. Punkt nått. Punkt virrig. Punkt fyra minuter.

Sen undervisade vi en ung kollega om typiskt skitbra gamla TV-program från förr i tiden. Som t ex Tuttifrutti och Solstollarna. Kvalitets-TV.

Ja och sen pumpade vi vinterdäcken som nu sitter på. Och så åt vi skitgoda varma mackor till middag.

Och sen undrar jag om inte vanlig lugg är att föredra längtar tills det blir helg.

Skitväder har det varit också. Och framrutan på bilen behöver putsas. På insidan. Och varför har jag inte mer hudfärgat garn hemma?

Och så avslöjades årets programledare i Musikhjälpen. Äntligen. I morse.

Och så kom den första snön.

Den här dagen har nästan varit fööör spännande.

One thought on “Lill-lördag

Kommentera

