Snart fredag mina vänner, snart fredag

I morgon kommer fredagen till mig som en mjuk varm vante en iskall vinternatt. Det är ljuvligt. Och så mycket kul som händer i helgen sen då. Fullspäckad helg med enbart kul grejer. Härliga möten och god mat.

Lägg ägg.

Jag röstar fram den här helgen som världens bästa kompis. Detta kommer att ta priset.

Annars är det ganska lugnt. Just för stunden. Det har varit två rätt krävande dagar på jobbet igår och idag och jag har legat och grubblat halva natten med en tjock bekymmersrynka i pannan. Jag kom inte fram till något. Och det trodde jag nog inte heller. Men det känns i alla fall bättre idag. Om än tröttare.

Jag fixar lite här hemma medan min man ser något läskigt TV-program där uppe. Fin-tunikan från Gudrun sköljs upp lite lätt i maskinen och om ett tag ska jag se Hela USA bakar.

Och så tänker jag att det är rätt märkvärdigt ändå. Att min blomma fortfarande lever.

Och att det kommer nya skott. Och att den var så himla liten och töntig när jag köpte den.

Och till er som undrar över den kondenserade mjölken. Vad den innehåller vet jag inte. Det står på burken antar jag. Och man tillsätter inget. Den kokas i burken och när man öppnar burken har man allt man kan önska sig.

 

2 thoughts on “Snart fredag mina vänner, snart fredag

  1. Kokt kondenserad mjölk är det godaste som finns!
    Brukar göra en sorts paj med den och bananer o grädde… Tina gjorde den i TV för typ… 10 år sedan… kan vara ännu längre sedan…
    Jag har sett i min lokala ICA att det finns burkar med färdig kokt mjölk, men jag har inte provat den. Det vore ju ännu bättre för tre timmar på spisen är ganska länge…
    /Cecilia

Kommentera

