Nått otroligt

Vi var hos vänner igår kväll. TVn stod på. Jag slängde ett öga på den och såg en reklamfilm för skor. ”Kolla de där skorna, såna bara måste jag köpa” sa jag, ”såna har jag velat ha i flera år”.

Då sa min kompis att jag skulle vänta lite och så gick hon iväg.

Jag väntade.

En minut senare stod hon framför mig med ett par exakt såna skor, i rätt färg (de finns i 5-6 färger) och i exakt min storlek.

”Jag har gjort ett felköp, de har använts en gång förra året och du får dem om de passar” sa min vän.

Lägg av.

En sanslös historia som jag knappt fattar att den är sann.

Men den är sann.

Otroligt.

Tacksam.

4 thoughts on “Nått otroligt

Kommentera

