Saker man kan fundera över

Jag och en kär kollega funderar en hel del över saker som ingen annan på jobbet funderar över. De verkar inte tycka att det är viktigt. Men det är det. Vi funderar mycket över viktiga saker.

Bland annat funderar vi över detta med att slåss. Hur det går till. Vilka regler som gäller.

Om jag t ex säger till dig att ”Va? Tigger du stryk eller?!” och så frågar jag dig ”Ska vi slåss eller? Ska vi göra upp du och jag? Ute på gräsmattan vid parkeringen? Klockan två?”.

Eller kanske ”Du och jag! Här! Direkt efter jobbet?!”.

Eller vad vi nu kommer överens om.

Vad händer då sen när man möts. Sitter den ena ner på gräsmattan och väntar snällt på den andra som var tvungen att gå och kissa innan fighten?

Och när man möts, vad säger man då? ”Eh, jaha… nu var det dags alltså. Ska vi dra igång direkt eller vill du knyta skorna först?”

Eller?

Det där undrar vi mycket över. Om man liksom ställer upp sig mitt emot varandra och kommer överens om vem som börjar. Och säger artigt att ”Nä, börja du! Det tycker jag att du kan göra!”

Ja, sånt funderar vi mycket över.

I nästa sekund pratar vi om Sunes Jul.

Men slåss gör vi inte. Vi bara undrar hur det går till.

One thought on “Saker man kan fundera över

Kommentera

