The Bröllopsdag

Vi har ju bröllopsdag omkring Första Advent. Det var ju ett visst datum vi gifte oss naturligtvis och det var dagen före första advent. Den dagen hade ju ett särskilt datum och var ju inte bara omkring första advent. Men datumet har blivit mindre viktigt och själva adventet desto viktigare. När folk frågar, om de frågar, när vi gifte oss så säger jag att vi gifte oss Första Advent. Aldrig det där datumet. Så har det blivit. För att jag vill det. För att jag vill att det ska vara så.

Därför firar vi vår bröllopsdag Första Advent. Inte så mycket på det där datumet, som det var, utan på Första Advent.

Ja, ni fattar. Jag behöver ju inte skriva det sjutton gånger. Ni är ju inte tröga.

För fasen.

Vi brukar ju i alla fall fira vår bröllopsdag i Hook. Det har vi gjort många gånger. Men i år hade de nytt koncept som vi inte gick igång på, så vi valde bort dem. Vi ba ”Eh, nej tack, vi avstår om det ska vara på det där nya viset…” och så drog vi till Kosta istället.

Mycket lyckat ska jag be att få tala om. Bland det bästa vi bestämt. Ett beslut som var otroligt begåvat. Vi är supernöjda över att vi var så smarta.

Ja, ni fattar. Jag behöver ju inte skriva det sjutton gånger. Ni är ju inte tröga.

I Kosta shoppade vi lite, njöt av lugnet väldigt mycket, åt god mat i form av julbord och lite andra enklare grejer och så stoppade vi ner fötterna bland fiskar. Och de där fiskarna. Alltså. De gillade mina fötter. Mest gillade de det jag hade mellan tårna. Och mest gillade jag hur mjuka mina fötter blev av deras ätande. Märkvärdigt.

Här är lite bilder. Hipp som happ. Men kul.

Och vårt rum hette 129. Hos Kjell EngmanDär har vi inte bott förut. Men där trivdes vi.

141209-04141209-03

En helt fantastisk helg. Det är verkligen ett höjdarställe. Trevlig personal, fantastiskt fin konst överallt, sjusärdeles smarrig mat och helt, helt, helt ljuvligt.

Och julbordet. Jag dånar.

Vi måste snart åka tillbaka.

2 thoughts on “The Bröllopsdag

  1. Det ser verkligen fantastiskt ut! Kosta kring advent är min dröm. Borde ge mig själv en present nästa år. För jag fyller ju år kring advent och det ser så fantastiskt ut!
    Fast det behöver jag ju inte skriva igen, för det vet du ju redan 😉
    Kraaam!

Kommentera

