Jag vet inte

Jag undrar hur många gånger jag ska säga att det måste bli ändring innan jag fattar och verkligen ändrar. Kanske kan det nya året hjälpa mig. Kanske måste jag känna det 100% först. Så länge det bara är 99,9 gills det inte. Funkar inte. Blir inget. Börjar inte.

Man tappar respekten till slut. För sig själv.

Idag var jag hos tandis. Tandvärk som vid förra besöket nog bara var att jag var stressad. På väg att bli förkyld. Bitit ihop för mycket. Den här gången var det inflammation. Rotfyllning.

Efter fem bedövningssprutor konstaterade tandis att bedövningen nog inte tog ordentligt på grund av inflammationen. Ingen idé att försöka med fler sprutor.

Jag tror att smärtan chockade mig. På riktigt. Faktiskt. Det kändes chockartat. Jag svettades. Och fick ligga kvar i stolen och vila en stund innan jag kunde ta mig där ifrån.

Chockartat.

Precis som prislappen. Den var hutlös. Den kommer när allt är klart. Typ i februari.

Jag vet inte. Men jag är tacksam över att vi har tandläkare i Sverige. Att vi har möjlighet att få hjälp. Men jag har svårt att låta bli att vara ledsen över smärtan. Och över att det kostar mer för min plånka än vad min dröm-symaskin kostar.

Ordet faan känns rimligt.

2 thoughts on “Jag vet inte

  1. Verkligen faaan! Vilken kamp du utstått! Hata tandläkarbesök och smärta! Och ovanpå allt får man betala hutlöst för att bli torterad! Finns det inte lagar mot sånt, undrar man?

Kommentera

