Besvikelse punkt nu

Varenda gång tidningen Hemma med Ernst ramlat ner i min brevlåda har det varit fest. Och när festen ebbat ut har jag sett fram emot nästa fest. Nästan räknat ner. Jag har tänkt att äntligen, äntligen finns det en tidning där jag är intresserad av att läsa precis allting. En tidning där jag inte bara tittar på bilderna.

Jag räknade ner till nästa nummer direkt efter att jag fått julnumret.

Men vad händer?

Jo, jag får detta. Ett avskedsbrev och en tidning om modern psykologi.

De hade lika väl kunnat skicka en tidning om jakt. Eller en om bilar. Eller en påse skit.

Jag är så totalt ointresserad.

Det stod i brevet att han håller på med en ny TV-serie. Va? Är det Sommar med Ernst så gills inte det. Det måste vara en riktig långkörare om det ska gillas.

Och knappt det.

2 thoughts on “Besvikelse punkt nu

  1. Det har hänt mig med en favorittidning en gång. Då fick jag Damernas Värld som kompensation. Då skickade jag brev och skrev att det var ett straff och att jag inte ville ha tre skitnummer till utan att jag tyclte att de skulle sätta in pengar till välgörenhet istället.
    Det är så märkligt när man tar bort en produkt och liksom chansar på att ”äsch dom gillar säkert den här istället”. Som att man försöker få fler prenumeranter till ännu en tidning som säljer lite för dåligt. Tumme ner o hoppas du får se mer Ernst snart. Kram!

Kommentera

