Kunde inte bry mig mindre

Vi drog till Stora Staden efter jobbet. För att köpa paket och även nått till oss själva. Det var länge sen jag köpte nått till mig själv. Minns inte när jag köpte kläder senast eller nått till hemmet. Kände att om jag hittar nått jag vill ha så ska jag unna mig det.

När jag gick där och rotade i REAn och trängdes lite så fick jag sån avsmak. Jag behöver inget. Jag har allt. Jag har kläder, skor, smink, prylar och grejer så att det räcker.

På IKEA köpte jag en kruka med vårlökar. Det kändes upplyftande.

I restaurangen åt jag lax.

Vi gjorde av med 250 kr plus kostnad för present. För detta fick vi en sladd, middag för två och en kruka med lökar.

Samt present.

Kunde inte se en enda sak eller pryl som jag kände att jag ville ha.

Och kläderna jag tittade på var som ett skämt. Som några jädra urvridna trasor.

Det känns bra. Att inte vilja ha nått. Som att säga nej tack, jag är mätt.

2015/01/img_8154.jpg

One thought on “Kunde inte bry mig mindre

Kommentera

