Veggie twister

Alltså ibland är det underligt hur länge jag kan vänta med att ta tag i saker. Jag vet inte hur länge jag velat ha en sån där köksgrej som kan strimla grönsaker så att det blir som spagetti. Ja, så har jag tänkt att det heter. ”En grej som strimlar grönsaker till spagetti”.

Efter en liten efterlysning på Instagram fick jag veta att en sån grej kan heta Veggie twister och att man kan köpa dem här.

Sen funderade jag i tusen år och grubblade och ojade mig. Lite dyr, lite ful, lite otymplig, lite onödig, lite slösig, lite töntig. Ungefär så.

Sen blev jag förbannad och köpte en.

Det tog inte ens 24 timmar innan jag fick ett sms om att den fanns att hämta på mitt paketuthämtningsställe.

Och det tog sen inte ens en halvtimme innan jag satt där och åt morotsspagetti med Keso på.

Jag är asnöjd. Detta är det bästa jag köpt på länge.

Lätt värt.


Jag kokade mina spagettis i några minuter i saltat vatten och sen åt jag dem som vanlig spagetti. Snurrade upp den på gaffeln och allting. Helt perfekt.

Den här kommer jag att använda mycket. Det kan du skriva upp.

One thought on “Veggie twister

  1. Så himla roligt att du slog till! Jag har inte kommit så långt än. Men vilket år som helst beställer jag 😉
    Kram!

Kommentera

