Förresten

Ser ni serien om de äventyrliga familjerna i SVT? Bland det bästa jag sett på TV på mycket länge. Otroligt inspirerande och tankeväckande. Jag vill absolut inte segla jorden runt i fyra år eller flytta till Brasilien, men nog har jag tänkt fler än en gång att det borde finnas fler sätt och bättre sätt att leva sitt liv på än såhär.

Efter varje avsnitt (bara två ännu så länge) så har jag sett mig omkring i mitt hem och tänkt att jösses, vad mycket jag släpar runt på. Inte för att jag förflyttar mig så långt och så ofta, men såhär mycket saker behöver jag inte.

Fast i går var jag i en affär för att köpa ett linne som jag behövde. Och då såg jag en tröja jag ville ha. 249 kr och väldigt fin. Jag köpte den utan att prova. Jag blev så glad att jag kände för att köpa nått. Trodde att köpsuget var noll. Det var det inte. Och det är väl bra. Ibland behöver man trots allt något. Och kläder har jag inte för mycket av. Det har jag inte.

För fem minuter sen trodde jag att en ny iPad skulle hamna på önskelistan. Bad min man ta bort ljudet vid knapptryckning. ”Ja ge mig den ska jag göra det” sa han. Istället för att bara sträcka den till honom var jag visst tvungen att jonglera lite med den. Fångade den någon centimeter från golvet.

Lite spänning i tillvaron kan liva upp. Vem behöver segla runt jorden egentligen? Det räcker med att försöka ge sin man plattan.

Kommentera

