Gör om mig

Jag önskar att jag kunde få bli lite omgjord. Att någon tog hand om mig och ändrade på lite grejer. Kanske hjälpte mig att hitta nya sätt. Nytt utseende. Nya kläder.

Å andra sidan. Jag gillar mina kläder och mitt hår. Min färg på håret och min frisyr. Jag har ju valt det. Ja, hårfärgen är ju så falsk så det liknar ingenting, så jag har valt den. Det kan jag säga.

Och kläderna. Jag älskar Gudrun Sjödén just nu. Det är så fina färger, så sköna kläder och så härliga mönster. Jag vill ha allt från henne nu. Och inget annat.


Men i övrigt har jag tappat köplusten. Jag vet inte vad jag ska köpa. Jag köper det jag behöver. Mat, hygienartiklar och en glossig låda då och då… Men i övrigt intet nytt under solen.

Vi var på shoppingstråk i lördags. Min man kom hem med en ny garderob och jag kom hem med tre par örhängen. Fina, men de gav mig inget vidare shoppingrus.

Fast å andra sidan. Jag råkade se programmet om Ullared på TV för ett tag sen. De sålde grejer för 20 miljoner på en dag. Och en familj som handlade för tio tusen (!!!!) ansåg att allt de köpt var nödvändigt. Jag ber om ursäkt, men jag kan inte låta bli att tänka på sopberget. Hur högt ska det berget bli till slut? Jag bara frågar.

I brist på nya grejer från butiker tog jag saken i egna händer härom dagen och gjorde lite pärlor av Fimo-lera jag hade hemma. Det blev fint men jag glömde att göra så pass stora hål att jag fick igenom en lite grövre tråd/band till halsband.

Men vad gör det? Jag får göra fler pärlor. Inte svårare än så.

En lyckad sak var i alla fall att min svägerska bjöd mig på en portion chiagröt. Jag har ingen bra bild så jag visar en dålig. Och jag bjuder gärna på receptet.

Chiagröt

1 dl kokosmjölk
0,5 dl turkisk yoghurt
1 dl hallon (tinade)
1 tsk honung (kan uteslutas)
1 krm vaniljpulver
1,5-2 msk chiafrön

Blanda ihop allt och låt stå 8 timmar eller över natten.

Det går ju inte att lura er och säga att jag följde receptet. För jag hade inga hallon alls men en massa blåbär. Och jag blandade inte ner dem utan la dem ovanpå. Detta beror på att jag 1. glömde tina bären innan jag satte igång och 2. inte hade några hallon utan tog blåbär istället.

Jag tyckte att detta var otroligt gott och kommer absolut att äta det fler gånger. Nu får jag dock gå och köpa en påse frön själv, för min svägerska kan ju inte bjucka mig varje gång. Har fått för mig att en påse chiafrön kostar typ en halv miljard. Men jag kan ha överdrivit det lite i min egen lilla hjärna.

I övrigt har en smart kollega kommit på en bra grej på jobbet. En videobutik. Ja, jag envisas med att kalla det videobutik trots att det är dvd alltihop. Men jag har inte vaknat ännu. Jag tror att det heter video fortfarande.
Men i ett skåp har han i alla fall stoppat in en massa filmer som flera har bidragit med. Man har inte skänkt filmerna, man har lånat ut dem. Jag kan ta hem mina filmer igen om jag skulle få panik och känna att jag måste ha mina julkalendrar hemma hos mig istället för i ett skåp på jobbet eller i en kollegas video… dvd-spelare.
En sanslöst bra idé och man får skriva upp sig när man lånar filmen och det står i listan vem som äger den. Jag tar för givet att folk kommer att slåss om att få låna min Svenska Hjärtan-box. Och att vi kommer att få ordna kösystem. Allt annat är ju orimligt.

Jag har lånat hem en dansk film över helgen. Det ska bli spännande.

I övrigt längtar jag efter att få se Stenis dansa på fredagarna, att jag har en fikadate på måndag och att det händer många roliga saker i mars månad.

One thought on “Gör om mig

  1. Jag vill bli omgjord. Hela jag. Kläder, hår, jobb. Allt. Men så tänker jag att mitt missnöje med utsidan handlar om insidan. Och det försöker jag jobba på. En full garderob o annan frilla hjälper inte. För stunden, men ändå inte. Ja du fattar. Men jag drömmer ändå om att bli omgjord. Fast utan tv 😉

    Chiapudding har jag inte vågat testa. En dag kanske.

    Dina fina pärlor ser ut som godis!

Kommentera

