Ett meddelande från mitt inre

Jag drömde att min chef föreslog att vi skulle flytta våra dagliga morgonmöten till ICA Kvantums spelhörna. Och att jag blev uppmanad att baka till varje möte. 

Jag skrek att jag inte ville baka men alla ba; ”Joooo!!! Dina drömmar! Du måste baka dina drömmar!!!”.

Morgonen efter denna mardröm skickade jag ett mail, i verkligheten, till tjejen som är ansvarig för fredagsfikalistan. Och sa att jag inte vill vara med längre. 

Jösses så skönt. 

Det där med ICA Kvantums spelhörna vet jag inte vad det betyder. Kanske att jag borde köpa en Triss-lott. Ska testa det. 

2 thoughts on “Ett meddelande från mitt inre

  1. (Försvann min kommentar? Skriver igen för säkerhets skull.)

    Men på riktigt? Sanning? Jag som senast i torsdags och igår tänkte tanken ”VARFÖR frågade jag inte Under Solen-Susanne – The Queen of jobbakning om råd!?” inför min tur att bjuda på fikabröd på jobbet.
    Vad tråkigt att höra att du tappat sugen.

  2. Ååå det där känns lite som mina mardrömmar just nu. Jag har snart fredagsfika. Till 40 personer. Vad f-n ska man hitta på som är gott och som går att transportera och samtidigt inte sliter ut mig? Det där mailet, påminnelse till mig själv att skicka det på fredag eftermiddag.

Kommentera

