Ny luft

Hemma igen efter en fantastisk helg borta. Fika hos mamma och pappa, upphämtning av diverse massa grejer jag fått och köpt, middag med gamla och nya vänner på fredagen, shopping hos Gudrun Sjödén på lördagen, födelsedagskalas som grädde på moset på eftermiddagskvällen och earth hour med tända ljus och gott vin på senkvällen. 

En otroligt händelserik och kul helg. Full med gapskratt, värme och långa samtal. 

Det behövdes ny luft under mina vingar. Jag behövde få höra lite hur andra har det och vad de har gjort sen sist. Höra om deras planer och drömmar. 

Jag behövde förstå att de personer som jag till vardags ger alldeles för stora roller i min film, nu får stiga åt sidan och bli statister. Jag slänger istället in helt andra människor i de mest betydande rollerna. De där rollerna som ger mig näring och förvandlar mig till en bättre huvudrollsinnehavare i min egen film. 

 

Med rätt människor omkring sig kan man komma hur långt som helst. Med fel personer omkring sig lägger man sig kanske platt på marken. 

Jag vet att jag är på rätt väg och jag märker att den nya marken jag har börjat tassa på håller för lite större kliv än jag vågade chansa på först. Det känns stabilt nu. Jag fortsätter nu. Kliver på. Större och större kliv. Och med de andra runt omkring som backar upp så blir det enkelt. 

 

 

Tack alla ni som gjort den här helgen till en sån toppenhelg. 

Jag satt vid middagsbordet hos vännerna i fredags och sa till en tjej att hon hade ett väldigt fint halsband. Plopp så hängde det runt min hals och jag hade fått det. Sanslöst. Otroligt generöst.  

Tack snälla S!!!

  

One thought on “Ny luft

  1. Vad glad jag blir, härligt inlägg!
    Du är så klok och det är bra med ny luft och när en tar rätt beslut och får kvitto på att det är rätt ❤ Heja dig!
    Kram!

Kommentera

