Ut, ut, ut…

Det är härligt när tiderna förändras tycker jag. När man kommer framåt istället för bakåt. När de små guppen på vägen kan nonchaleras eftersom man ändå har styrfart och blicken långt fram. 

Livet går mycket ut på förändring just nu. Inte så mycket på utsidan som på insidan. Vi jobbar med den nu. Den sidan som finns inuti. En helg i ryggen som gav mycket ny energi och en fin påsk i sikte. Vad mer kan man begära? Jag måste acceptera att livet inte alltid är 100% bra. Det kommer alltid att finnas lite skit i hörnen, små grå moln på en rätt så klarblå himmel. Men så länge himlen är mer blå än svart får man vara tacksam. 

Njut av varje dag. Må jag aldrig få ångra att jag inte njöt mer när jag hade möjlighet. 

Det blir perfekt med påsk nu. Goda laxar, mandelägg, sovmorgon och frid för själen. Det kommer att bli bra. Det kommer att ge mer energi. 

Final i Sveriges Mästerkock och Biggest Loser ikväll. Heja mina favoriter. Och heja alla som satsar. Som offrar sig, är bjussiga och går rakt fram. Jag snyter mig i soffan och tänker att det är rörande vilken kraft de har. Vilket fokus. Och vilken glädje att få lyckas.  

Jag ska njuta av påsken, ledigheten och laxen. Men jag ska också komma vidare. Rensa utanpå och inuti. Ut, ut, ut med all gammal skit. Och inte in med så mycket alls. Möjligtvis ett mandelägg och en burk jordnötssmör till söndagens vegetariska currygryta. 

Ha en fin påsk fina du som läser detta. Gå rakt fram du också. Höj blicken och fokusera. 

Jag fick post idag. Otroligt fint. Vem behöver ägg fulla med godis när det finns brev. Från gulliga små vänner. 

 

   

One thought on “Ut, ut, ut…

  1. Ja, jag tänker ha en bra påsk. Rakt fram bara. Har redan börjat. Och nallat på påskgodiset redan. Hur tänkte jag egentligen? Jag kan väl inte ha en välfylld påse i skåpet flera dagar innan det ska ätas! Eller förresten, det vet jag mycket väl. Jag fick köpa påfyllnad idag. Det var lätt som en plätt. Rakt fram var det!!

Kommentera

