Viljan

Ibland undrar jag lite om den där egna viljan. 

Vi pratade om olika saker igår. Jag och min man. Om det ena och det andra och vad ska vi välja. Höger eller vänster? (Ej politisk fråga, där är vi bestämda sen länge). 

Och hur är det med den egna innersta viljan? Frågan om vad jag vill. Vad vill jag innerst inne? Vad tycker jag? 

Ibland är viljan så solklar. Jag vet precis. Jag undrar inte ens. Jag väljer det ena till 100% och tittar inte ens åt det andra. 

Men ibland kan jag inte bestämma mig. Och då undrar jag vad det beror på. Är det att både A och B är lika bra. Eller saknar jag alternativ C?

Fast jag vet inte vad det spelar för roll. Och så tänker jag att allt löser sig. Förr eller senare vet jag vad jag vill. En vacker dag är viljan glasklar. Bara sådär. 

Men i de enskilda fallen undrar jag. Varför vet jag inte vad jag vill?

One thought on “Viljan

  1. Känner igen det där också. Och ibland undrar jag om det har med min självkänsla att göra. Och att det kanske sitter ihop lite med det där med att bry sig om och ställa upp för andra. Att bry sig om andra mer än om sig själv.

    Eller så kan man tänka på något lättare och roligare. Lördagsgodis eller så. 😊

Kommentera

