Frukt är inte godis

Man kan inte byta ut turkisk peppar eller choklad mot ett äpple. Jo, man kan, men det är inte samma sak. Man blir inte så nöjd. Frukt är ta mig fasen inte godis. Så är det.

Jag är ingen godisnarkoman, jag är mer en chips- och ostbågsmissbrukare, men jag vet en sak som nästan är godis. Utan att vara det.

Och det är smink och smycken.

Jag tog fram ett våningsfat för ett tag sen och tänkte att jag skulle ha det i sovrummet och lägga smågrejer i. Sånt där som man lägger här och där och som kan bli lite stökigt efter ett tag. Jag tänkte att fatet skulle kunna få mig och lägga allt på samma ställe åtminstone.

Det funkade. Och det slog mig att jag tycker att detta är otroligt charmigt. Att allt ligger där. Huller om buller. Och att alla dessa grejer gör mig väldigt glad. Flärd, lycka och vardagsprylar. Otroligt fint.


Typiskt livsviktiga saker. Nagellack från OPI och Essie, fina ringar från Renate, ett superbra läppstift från MaxFactor, en mintkaramell från receptionen i Kosta Boda Art Hotell, fådda smycken från syrran, massa ögonskuggor (Make Up Store) från samma systeryster och lite andra viktiga saker.

Om du hade haft ett sånt här fat som du använt till att lägga sånt i som du typ har i fickorna, vad hade legat i ditt fat då?

One thought on “Frukt är inte godis

  1. Men vad fint! Och så smart. Både använda det fina fatet och ha fina saker framme.
    Om det inte vore så att jag hade fyra väldigt klåfingriga händer i krokarna ungefär alltid… Ja alltså inte så att jag själv har två händer för mycket.. Men det fattar ju du. Om det inte vore för det skulle jag också ha smycken, några snäckor från favoritstranden och andra småsaker som gör mig glad.

Kommentera

