Kommer ni ihåg påsken?

Det var visst påsk för ett tag sen. En påsk jag laddade för länge. Som jag tänkte skulle bli lång, vilsam och härlig. Jag hade två rätt av tre möjliga. Den blev superhärlig, väldigt vilsam men inte alls särskilt lång. Det sa swish. Sen var den över. Men den var bra. Sjusärdeles skitbra.

Vi drog iväg. Till ett favoritställe. Kosta. Och där bodde vi två nätter på Kosta Boda Art Hotell. Där frodades vi, hade det bra, åt påskbuffé, tog sovmorgon, slöade, shoppade väldigt lite och hade det otroligt bra.

Såhär.

Tog på mig min nya kavaj-jacka. Från Gudrun. Som jag skrev om här. Och tog den färgglada väskan och en matchande sjal…

Väl framme i Kosta var vi lite för tidiga till vår påsklunch som vi bokat, så vi fick stå ut med att ta ett glas vin i baren så länge. Oerhört tråkigt och deprimerande förstås. Som ni kan förstå.

Påsklunchen valde jag att inte dokumentera på något annat sätt än via gom och själ. Det satt så många omkring oss med sina mobiler i högsta hugg så jag blev nästan mörkrädd. Varför väljer man att sitta och surfa och hålla på vid matbordet när man gjort sig till och bokat en påskbuffé i en trevlig restaurang med vänner/släktingar omkring sig? De vid bordet bredvid oss släppte inte sina mobiler en enda gång under lunchen. Skrämmande.

Vi fick rum 107 och det var ett trevligt rum designat av Åsa Jungnelius. Vi har bott hos henne förut, men inte just i detta rummet. Som jag skrivit förut så är inte hon någon av mina favoritdesigners, men hennes överdimensionerade sminkskulpturer vill jag gärna ha. Nagellacket som stod i badrummet till exempel. Det kostar bara 19.000 kr så jag tror jag ska köpa ett par stycken.


Det är inte ett stressigt ställe det där precis, så vi tog det väldigt lugnt. Vädret var ljuvligt så vi tog en promenad….

Vi shoppade en liten aning, men inget av det som är på den här bilden utan nya skor till mig och en väska till min man.


Sist vi var i Kosta testade vi ju på fiskspa. Det hade vi tänkt att göra även den här gången. Men sen fick vi syn på ett annat slags spa som vi ville prova. Så vi valde det istället. Nämligen champagne- och ostronspa. En höjdare om du frågar mig. Min man var ostronoskuld och blev lite nervös men blev positivt överraskad och är inte alls avig inför att göra om det.


Jag förstår att det ser ut på mina bilder att vi var helt ensamma på hotellet. Det var vi absolut inte. Hotellet var fullt. Men jag brukar undvika att få med andra människor på mina bilder om jag kan. I alla fall de jag visar här i bloggen. Det är för att de inte har bett om att få visas upp i min oerhört välbesökta och populära blogg. (Host!) Och i baren på dagtid är det sällan mycket folk för då ligger de flesta i badet eller är och shoppar. Så vill man ha det lugnt en stund ska man gå in i baren på dagen.

Ja, de var väl det ja. En sanslöst trevlig resa. Och jag längtar redan tillbaka!!!


Och just det. Doug Seegers var där och spelade en av dagarna. Vi såg inte spelningen men han bodde på hotellet så vi mötte honom i korridorerna lite då och då. Trevlig kille det där. Tog sig tid att stanna till och hälsa på de som hälsade på honom och vinkade åt alla som blev glada över att se honom. Generöst och fint. Jag pratade inte med honom utan nöjde mig med ett töntigt smygfoto med dålig skärpa. Ni får själva försöka gissa vem av dessa män som är Doug Seegers.

One thought on “Kommer ni ihåg påsken?

  1. Jag får hålla med om att påsken var alldeles för kort. Jag har nästan hunnit glömma den. Eller nej nu ljög jag för den här påsken glömmer jag ju aldrig. Den var ju ovanligt bra.

    Mobilhanteringen är (lite) skrämmande och jag tror mer än halva befolkningen behöver in på rehab.

    Häftigt med Doug o vilka vansinnigt snygga kläder/sjal/väska du har!
    Kramen!

Kommentera

