Lycka säljes för minimal slant

Jag älskar de där kakburkarna. De är så fina så att man vill gräva ner sig i en grop. 

Men dyra. 

Ja, man kan inte säga att de är värda en bra bit över hundra spänn. För kakorna är ju för sjutton inte ens goda. 

Men nu hittade jag en REA-hylla i en affär. Där de sålde ut dem för 25kr. Ja, du läste rätt. 25kr istället för… ja typ 145 va?

Jag frågade hur de kunde vara så billiga. ”Det är kort datum på pepparkakorna” sa den gulliga kassörskan. 

Kort datum som i ”Vi blir otäckt mögliga den 15 maj”.

15 maj? Då har jag en hel månad på att äta upp kakorna som jag inte ens gillar och så fick jag burken för en sjättedel av priset. 

Och så köpte jag en burk. En burk. EN burk. EN ENDA BURK?!?!

Spöstraff borde i återinföras i Svea rike. 

Vi har en timme och femton minuter i bil till den affären. 

  

Kommentera

