En fantastisk resa

Jag jobbar på en arbetsplats som har kontor i flera länder. Vår chef tycker att vi ska besöka dessa och bekanta oss med de som jobbar där. Jag har varit på flera av dessa men inte på det i London. Men nu var det dags. Vi reste i samlad trupp. Så gott som alla på avdelningen. Ett peppat gäng som sett fram emot detta i ett halvår.

På vägen till London mellanlandade vi i Köpenhamn. Detta för att det är en flygplats nära oss och för att vi inte skulle missa så mycket tid i London. Så vi ägnade torsdagskvällen åt att åka till Köpenhamn och bo där en natt. För att dagen efter gå upp 05.30 och flyga till London.

Vi bodde på ett trevligt hotell nära flygplatsen i Köpenhamn. Quality Airport Hotel Dan. De hade fina, stora rum och en trevligt bar som vi spenderade kvällen i. Jag bodde på rum 635. Det fotade jag inte så himla bra, men det var ett väldigt trevligt rum. Jag kan absolut tänka mig att bo här igen om jag behöver eller vill sova vid flygplatsen igen.

Ja sen kom vi till London. Vi mötte vår chef (som bor och jobbar i Norge) på Heathrow och tog sen tunnelbanan till vårt kontor. Där fick vi god mat och en trevlig rundvandring och så fick vi träffa kollegor som vi tidigare bara pratat med i telefon och mailat med. Det var nice.

Jag vill inte visa bilder eller skriva för mycket om mitt jobb så därför lämnar jag det åt sidan. Jag jobbar verkligen inte med något hemligt eller så, men jag vill ju hålla mig lite hemlig, så jag skriver inget om jobbet.

Men jag vill gärna berätta om resten av resan.

Vi bodde på Thistle City Barbican i Clerkenwell. Detta för att det var nära till jobbet för oss. Ett trevligt och helt okej hotell. Fantastisk frukost och rena och trevliga rum. Jag kanske inte kommer att bo där privat eftersom det inte ligger direkt centralt, men jag kan rekommendera det. Det var trevligt.

Jag bodde på rum 2103, det var litet och trångt men sängen var otrooooligt skön och jag trivdes bra där inne.

På fredagkvällen var det gemensam middag på en sanslöst härlig restaurang. Bourne & Hollingsworth Buildings. Där fick vi en specialmeny med lite färre alternativ i. Detta för att alla skulle kunna få sin mat samtidigt. Vi var 15-20 personer på middagen.

Det var en oerhört trevlig kväll och maten var så god att vi alla trillade baklänges. Bland det godaste jag ätit på restaurang någonsin vill jag nog säga.

Efterrätten var en caramel fondant. Ur den rann det kolasås som… ja… jag vet inte. Men ni ser ju. Ni fattar ju.

Och på den här restaurangerna hade de så himla fina toaletter. Kolla bara här på hur det såg ut där man tvättade händerna.

150421-30

På lördagen ägnade vi dagen åt att mysa lite här och där. Vi besökte pubar, shopade ohyggligt lite, pratade om livet, promenerade i parker, minglade mitt i smeten och så vidare. En fantastisk dag. Vädret strålade och alla var glada och nöjda.

Vi besökte en pub på lördagen. Den låg ganska nära Oxford Street så den låg rätt centralt. Det var så otroligt häftigt där inne så jag måste visa… Puben hette Waxy O’Connor’s. Inne i puben såg det ut lite som… Harry Potter.

Och på toaletterna hade de så fina handfat. Här samlade jag inspiration kan man säga.

På lördagkvällen var vi ute och åt indiskt. Jag minns inte namnet på restaurangen men menyn var nog bland det mest häpnadsväckande jag sett. Inte lätt att välja från den kan man säga.

Efter den utsökta indiska middagen bar det iväg till en lokal pub nära restaurangen. En engelsk kollega bor i närheten och känner till de lite lokala ställena. Kul. Men sen var det rätt skönt att åka hem och stupa i säng. För att dagen efter gå upp och åka hem igen. Sorgligt att det var över. Naturligtvis. Säger jag som hatar uppbrott och avsked.

Det var en otroligt kul och härlig resa och även om jag varit i London närmare tio gånger så fick jag den här gången se helt andra grejer än jag sett förut. Citykärnan i all ära, men det finns mycket fint runt omkring också.

Och i London var det vår. Nästan som svensk midsommar. Maskrosorna och rabatterna blommade för fullt.

Och detta, vad är det för något nu då?

One thought on “En fantastisk resa

  1. Jag ligger lite efter men väldigt roligt att läsa om resan o se bilder!
    Trädet har vi väl redan rett ut 😉
    Kram!

Kommentera

