Lugn, det är snart fredag

Har njutit av en lugn kväll. Har gjort sånt jag velat göra. Det vill säga städat. Ibland vill jag städa. Idag t ex. 

Det kändes som att det var hög tid att ta bort de batteridrivna blockljusen från våra fönster. De tänds klockan 16.30. Av gammal vana. Känns så vinter. Undan med dem nu och istället fram med… ingenting. Har torkat damm och plockat undan och slängt och fixat. Ljuvligt. Bort med allt. Låt bara favoriterna vara framme. 

Det är roliga saker som väntar nu ett tag framöver. Vänner som kommer på middag och på besök. Googlar recept och ser fram emot att få duka fint. En längtan jag inte känt på ett tag. Men nu har jag vaknat till liv igen. Nu är jag på gång. Längtar efter att få laga mat som är god och nyttig och smidig. Vill prova Ernstans gnocchi och jag vill grilla gott kött från gårdsbutiken. 

På måndag väntar ett tandläkarbesök igen. Men jag tänker inte låta den där jävla tanden förstöra mer nu. Den har sabbat mycket redan. Eller redan. Den började i september. Sen dess har den besvärat mig vareviga dag. Den kan dra till varmare breddgrader kan jag säga. Nu nonchalerar jag den och tänker att det är torsdag idag. Och måndag är det inte förrän på måndag. Smart. Jag är så klok. Kan veckodagarna och allting.  

Om man vänder på skärmen på paddan blir tangentbordet stort och jag kan skriva nästan som på ett tangentbord… Det kom jag på nu. Av misstag. Jag är så smart. Kan vrida på en padda och allting.

Nu ska jag kolla på när Roy bakar i TV och ligga platt i soffan och bara glo. Imorgon är en annan dag och då är det då. Nu är det nu. 

Kvällen har även bjudit på öppnande av glossig box. Särskilt glad blev jag över nagellacket. 

  

One thought on “Lugn, det är snart fredag

  1. Hoppas det gick bra hos tandläkaren ❤
    Fin Box och visst är deg skönt att städa o röja ibland. Ja när orken finns. I alla fall efteråt. Jag blir aldrig riktigt klar. Men det är väl som det ska vara.
    Kramen

Kommentera

