Den svaga punkten

”Du vet, alla har en svag punkt” sa en kollega till mig strax intill Piccadilly Circus. Han råkade köpa en grej av en människa som gav honom en komplimang. Kollegan förklarade att folk som säger sånt där till en, dem kan man köpa vad som helst av. 

”Jaha, jag förstår” sa jag. 

Dagen efter förköpte jag mig i Taxfree-butiken. En störtcool, mörk, skitsnygg tjej som sa snälla saker, tyckte att de här grejerna skulle passa mig. 

Joråsatte. 

Blir jag ens en tiondel så cool som hon så var det värt stålarna. 

Eller det var det. Oavsett. 

  

One thought on “Den svaga punkten

Kommentera

