Nä nu blommar det!

Vi hade stora planer för den här helgen. Vi tänkte dra på utflykt. Åka rätt långt, kanske till Öland. Äta lunch. Strosa runt. Kolla lite här och där.

Men det behöver inte alltid bli som man tänkt.

När lördagen kom hade vi ingen lust. Vi ville istället äta frulle länge, kollar på morgon-TV, prata, sitta stilla och fixa lite hemma.

Så den långa utflykten blev istället en kort utflykt till stadens två blomstervaruhus. Det ena varuhuset var dåligt tyckte vi och åkte sen till det andra. Så då fördubblades mängden av utflykt. Men blev ändå väldigt kort.

Så himla bra. Att man kan ställa in. Tänka om. Och vara överens.

Vi har ingen tomt. Men vi har en baksida. Och en framsida. På baksidan finns en altan. Den måste man ju ta hand om. Så där har vi några krukor och lite grejer. Nu blommar det där. Gott om gröna fingrar har vi ont om, men ett dygn har blommorna levt under våra vingar i alla fall.

Det har ju börjat gå mode i växter nu i bloggvärlden och för ett tag sen skulle man ju absolut ha en elefanörablomma. Jag hittade en sån. I samma veva skulle man även ha en lyckoklöver. Det hittade jag ingen. För man sa att det var en vårblomma. Och skam den ger sig i sitt sökande, för igår hittade jag ett helt hav av dem i det braiga blomstervaruhuset. Så jag köpte två.


Det allra sötaste med den blomman är att den slår ihop sig på kvällen. Det tycker jag är så gulligt att jag är tvungen att säga god natt till den.

Som att inte allt detta räckte så kan jag också meddela att jag idag tog ner almanackan för 2014. Den som jag hängde upp i januari just det året. Har tyckt så mycket om den så den har fått vara kvar. Tanken har tydligen inte slagit mig att jag kan hänga upp en för 2015. Så smart är jag tydligen inte.

Och så fick jag en ny box i torsdags. Och i den fanns ett nagellack med otroligt snygg ask till. Lacket var superfint, men asken slog rekord. Lacket är orange med glitter i.


Lacket kommer från Teeez.

 

One thought on “Nä nu blommar det!

  1. Klokt att ändra planerna.
    Hur går det med blommorna? Jag konstaterade i helgen att jag måste omge mig av fler blommor. Det är ju svårt att ”bygga ut trädgården”, men någon plätt ska jag hitta. Nya krukor ska köpas och fyllas.
    Fin ask! Förpackningar tittar jag ofta på o faller lätt oavsett om innehållet är bra 😉
    Kram!

Kommentera

