Godare än jag någonsin kunde ana

Jag har sett dem överallt. De där små pannkakorna gjorda av banan, ägg och havregryn. Jag tänkte jag skulle testa. Och tänkte att jag har testat flera grejer förut och blivit glad men inte så imponerad.

Men! Så har jag då alltså mentalt förföljts av dessa bananhavregrynspannkakor och idag var det dags.

Alltså. Så. Himla. Skitgoda.

Jag längtar redan tills i morgon. Då ska jag göra nya. Och varenda helgfrukost i resten av hela mitt liv ska bestå av såna här. Joråsatte.

Bananpannkakor med havregryn

2 portioner, 6 små pankisar

2 bananer
2 ägg
1 dl havregryn
1 nypa salt

Mixa bananen ihop med äggen (eller mosa noga med en gaffel). Rör i havregrynen.

Stek lagom länge på lagom värme.

Servera med skitgod sylt.

Oj. Nu kom jag att tänka på dessa. Och på det här.

Men det passar ju inte alls in. Det var ju jättekonstigt.

2 thoughts on “Godare än jag någonsin kunde ana

  1. Gör dessa till sonen å dom uppskattas. Brukar ha i lite kanel oxå. Själv gillar ja inte banan. Men man kan riva ner äpple, ägg, havregryn eller redan färdig gröt som blitt över samt lite kanel. Det är mums!

Kommentera

