Onsdagstugg

Alltså vardagen. Den där. Den som jag tänker att jag inte tycker så mycket om. Som kommer på fjärde plats efter lördag, söndag och fredag. Men som vid närmare eftertanke är rätt okej. 

Idag har jag t ex skrattat så mycket på jobbet att jag nästan kissade på mig. (Nästan!!!). Jag har testat kvarg som smakade nötchoklad och som det var lika mycket fett i som i ett kopieringspapper. Och köpt en hel burk full med Brago-kex i miniformat. Och fått en tidning med Gudruns sommarnyheter. 

Och allt detta en rätt så grå och regnig onsdag. 

Jag har även känt mig tvingad att krama någon som jag inte alls hade lust att krama. Men han kom fram till mig och sa ”Åh heeeeej Susanne!” och liksom tvångstryckte sig mot mig. Och då la jag min arm runt honom (väldigt löst och nonchalant) och tänkte helt vuxet och moget ”Blä!” i mitt huvud. 

Jag fattar INTE vad det är med (en del)  män som får dem att tro att jag vill kramas bara för att jag är kvinna. Inte fasen tryckte han upp sig mot männen. Nä, där var det en artig utsträckt näve. Men är man kvinna, då ska man bli tryckt mot. 

Hade detta varit en man som jag tyckt illa om på allvar (typ en mördare eller någon som lagt krokben för mig och skrattat rått när jag ramlat och slagit ut alla framtänderna) då hade jag skrikit ”BACKA!!!” när han närmade sig, men nu valde jag att ta emot kramen och kramas lamt och tamt tillbaka. Men jag undrar verkligen. Varför måste kvinnor kramas? 

Fast jag kramas gärna med människor jag gillar. Det vill jag säga. 

Och jag har en hel låda mini-Brago i skåpet. 

Livet är ändå rätt stekigt. 

2 thoughts on “Onsdagstugg

  1. Tittar in här för att jag såg din kommentar på min blogg och nu har jag småfnissat mig igenom flera av dina inlägg 🙂

    (Och så måste jag säga att jag också provat den där hasselnötskvargen… kunde inte låta bli – det lät så skumt och det var det nog också. Den kommer inte att få följa med hem från affären igen.)

  2. Ja men precis. Man vill inte kramas alltid och speciellt inte med människor man inte känner.

    Mini-Brago har jag aldrig sett men det låter sådär farligt gott! Måste googla 😉

    Kramen!

Kommentera

