Det blir så tydligt

Man ska aldrig bry sig om vad andra tycker om vissa grejer. Det blev så tydligt idag. 

Två personer bjöd på fikabröd idag. Rejäla grejer. Inga småkakor. 

Vid fikabordet hamnade jag mitt mellan två läger. 

Till vänster om mig sa man att man måste tänka på beach 2015 och inte äta en enda smula av det som bjöds. Helst knappt inandas doften. 

Till höger om mig ansåg man att man var ohövlig om man inte åt av fikabrödet. Helst båda sorterna. 

Mitt emellan satt jag och gjorde som jag ville. Och tänkte att det sällan varit så tydligt hur svårt det är att behaga alla. 

2 thoughts on “Det blir så tydligt

  1. Hehe, ja du har en poäng. Själv slits man ju mellan bägge lägren så det är svårt nog att bara veta vad man själv vill, tycker jag. Än mindre veta vad ANDRA vill! 😀

  2. Ja men det är ju så klokt att inte lyssna på andra alltid, utan att lyssna på sig själv.

    Sedan funderar jag ibland på vad det är som gör att så många verkligen måste sägs sin mening inför andra. Varför man inte kan hålla det för sig själv och låta andra ta sina egna beslut.
    Kram!

Kommentera

