Mitt är inte ditt

Idag på förmiddagen var jag ute och tog mig en stärkande promenad. När jag kom hem hade något pucko snott vår kruka med blommor i. Som stod på vår trappa. Någon jädra kleptoman har gått förbi och gått upp på vår trappa och SNOTT en stor kruka med fina blommor i. 

Jag kan inte smälta det. 

Sno en kruka med blommor. Mitt på en söndagsförmiddag. 

Har man ingen jäkla skam i kroppen alls?

Senast igår stod jag och min mamma och tittade på blommorna och sa att de är ju sjusärdeles vackra. 

Det var tydligen fler som tyckte det. 

Man häpnar. 

Hoppas att de var fulla med löss. 

Jag drabbades av depression. Och hysteri. Och sprang och kollade om någon snott nått på baksidan också. Typ utemöbler, grill, flera krukor… Men det hade inte någon. Och det var ju bra ändå. 

Var tvungen att komma över detta och det gör man enklast genom att bjuda hem vänner den kommande helgen. Och de vill gärna komma sa de. 

Så nu funderar jag på vad vi kan bjuda på. Det är ett trevligt huvudbry. 

Bra mycket trevligare än att tänka på tjuvar eller på att jag ska till tandläkaren imorgon. Igen. 

För att få bort onda tankar tänker jag nu städa garderoben. Och kolla igenom sommarkollektionen. Som jag inte har. 

Jag borde nätshopa lite. 

För i vanliga affärer hittar jag inget. Var i flera klädbutiker i fredags. Herre jäklar vad mycket fult och tras-aktigt det hängde där. 

Jag måste börja sy egna kläder. 

Måste!!!

Så bra att en av de som kommer i helgen är sy-expert. Undrar om hon misstycker om jag ställer fram symaskinen åt henne.

Det är i alla fall inte lika fräckt som att sno någons planteringar. 

3 thoughts on “Mitt är inte ditt

  1. Det här är ett vanligt problem. Och det kan vi tacka nykultern för. Din kruka säljs sedan på mästkommande marknadstorg. Förra året togs en liga i Dalarna på bar gärning. Min mammas gata var rejält drabbad förra året. Lyktor blommor gårdstomtar. Allt som gick att bäras togs.

  2. Så himla tråkigt. Man blir ledsen och förbannad. Vi hade problem en höst här på vårt område när det stals lyktor.
    Jag förstår inte att någon kan med och vågar. Inte heller hur man kan komma på tanken.
    Stor kram!

Kommentera

