Kuliga halsband

Alltså det där med halsband. Det kan jag inte få nog av. Och finns det smarta sätt att göra egna utan att bli ruinerad så är jag den första att haka på.

Jag köpte träkulor och svart vaxad tråd på Panduro. Och sen tog jag fram målarlådan (eller ja… nagellacken…) och målade några kulor. Lagom många. Typ 1 av 5. Och så hade jag tre halsband. På två dagar. Och då är arbetsinsatsen typ sammanlagt tio minuter. Resten av tiden användes till att leta efter en sax, mäta ut hur långa trådarna skulle vara och torka pärlorna.

One thought on “Kuliga halsband

Kommentera

