En lång och en ny vänskap

En av de vänner jag har känt längst har skaffat sig en ny kille. Jag tycker att det är kul att säga ”ny kille” för det låter så ungdomligt. Och lite som när Karlsson på taket och Lillebror retar Lillebrors syster Bettan för att hon träffat en ny kille. (Men bu för Lillebror som frågar om han har likadana kvarnvingar till öron som hennes förra kille.)

När man är i vår ålder vet jag inte riktigt vad man säger. En ny partner? En ny käraste?

Hur som helst. Min vän har träffat en ny man. Som hon kilar stadigt med.

(Ursäkta. Var bara tvungen att damma av ett 150 år gammalt uttryck).

Vi bestämde oss för en date. Och vi tänkte åka tåg och ses på halva vägen. Men då vi var lite för spontana för SJs biljettpriser så blev det billigare att stanna och bo på hotell än att ta tåget fram och tillbaka. (Skärp er SJ! Det ska löna sig att ta tåget!).

Så vi sågs. I Linköping.

Vi bodde på Scandic Linköping City. Min man och jag bodde på rum 305 och där trivdes vi som bara den. Detta är ett av våra favorithotell. Där har vi bott många gånger förut. Och där trivs vi.

En av de finaste grejerna med detta hotellet är utsikten. Jag skulle kunna sitta där i timmar och titta på folk och på hus och annat. Så himla härligt.

På den lilla bryggan (?) som man ser på bilden vid sanden, där satt vi och hade en liten picnic. Solen var på vårt lag den här dagen och vi hade en supermysig liten utflykt där innan vi gick in till stan och åt middag. Det var fullt med folk på stan eftersom det var så fint väder och dessutom Nationaldag.

Dagen efter var det ljuvligt att få träffa vännerna igen och äta frukost ihop.

Min kompis nya kille var en sjusärdeles trevlig och bra man i sina bästa år. Och jag är superglad för deras skull men minst lika glad för min egen. Dessa två önskar jag att vi får umgås mycket med i framtiden. Ofta och mycket.

Tack A och S för en otroligt mysig helg med er. Och tack för alla gapskratt.

Det är så fantastiskt att umgås med människor man gillar. Man blir tre meter längre och så otroligt mycket klokare.

2 thoughts on “En lång och en ny vänskap

  1. Hans som går under synonym ”S” vill kommentera lite. Mötet med bloggaren och hennes käre man var speciellt med tanke på att jag vet att det är en person som stått min kärlek ”A” nära väldigt sedan länge. Det var ett jättemysigt att få träffa två väldigt naturliga och varma människor och inte minst roliga o lättsamma..vi lär synas igen..kram ”S”..

Kommentera

