Glass lätt som en plätt

Såg Raoy Fares göra nyttig glass/sorbet på TV. Var ju tvungen att prova. Och då den innehöll mandelmjölk blev jag ännu mer nyfiken. Älskar att testa nya grejer.

Såhär gör man.

Hallon- och banansorbet

250 gram frysta hallon
300 gram mandelmjölk
3 msk agavesirap
2 frysta och skivade bananer

Mixa i en mixer i två minuter.
Servera genast!

Jag hade ingen agavesirap. Så jag tog lite honung. Det blev toppen.

Och nä, det är inte så gott med basilika till glass, men jag ville pynta lite inför fotograferingen. Och jag tänker nog prova lite andra varianter. Mango? Jordgubbar? Och nästa gång tar jag mixerstaven. Den fick jag nämligen avsluta med eftersom vår mixer är lite tveksam och klen.

One thought on “Glass lätt som en plätt

Kommentera

