Matklubbsträff

Ni som hängt med ett tag vet ju att min man och jag är med i en matklubb. Ja, så börjar jag varje rapport från denna klubb. I know. Men nu vet ni ju det i alla fall. Även ni som är här för första gången.

Vi träffas ju och och med jämna mellanrum är vi hemma hos oss. Igår var vi inte hos oss utan hos några i gänget som vi bor väldigt nära. Vilket är lyxigt. Att bara kunna ta på träskorna och gå hundra meter.

Jag var tyvärr dålig på att fota igår. Men det här är ändå några bilder som visar den otroligt goda maten. Och de där potatisbakelserna, de var så goda så det var inte klokt. Jag måste testa! (smördegsinbakad mosad, smaksatt potatis. Typ ihoprullat som en rulltårta). Och efterrätten… hemgjord maräng, hemgjord glass, grädde och bär. Vad mer kan man önska sig?


Tack snälla L & U för en trevlig kväll och sanslöst god mat!
Leve Rikard Nilsson!

2 thoughts on “Matklubbsträff

Kommentera

