Vad kan man mer begära?

För 150 år sen, när jag startade en blogg… förlåt, HEMSIDA, då hade jag ingen aning om vad det skulle leda till. 

Och så är ju livet. 

Man vet inte. 

Man tar ett kliv och hoppas att marken bär under en. 

Marken bär oftast. 

Och oftast går man åt rätt håll. 

För 140 år sen fick jag ett mail. ”Hej, kan du rita en sak till mig?”.

Jag ritade. Och nu sitter vi här. Och väntar på att klockan blir fem. För då har vi en date. Min man, jag och de där till vars bröllopshäfte jag ritade. Om 22 min ses vi i baren. 

På ett hotell 45 mil hemifrån för oss. Och lite närmare för dem. 

Och vi har setts så många gånger redan att jag tappat räkningen. 

Vilken tur att jag fick det där mailet. Och vilken tur att jag sa ja. Och ritade. 

Nu ska vi byta om. Och ses i baren. 

Får nypa mig i armen. 

  

3 thoughts on “Vad kan man mer begära?

  1. Hejsan! Låter underbart och roligt 🙂 Måste bara hälsa lite… jag har hängt här (på dina olika sidor genom åren) sedan ”gud-vet-hur-länge”, och är inte en pratsam typ, men har sagt hej ibland och handlat lite grand. Men nu ville jag bara säga att jag har jobbat som en liten blå i flera veckor (över och mycket) och knappt gjort något annat än gått och lagt mig när jag kommit hem på kvällarna och således inte läst några bloggar på väldigt länge. Men idag så (semestern började i fredags), och då när jag kommer till din sida (bland mina favoriter) så känns det så lugnt och fint. Alltid lika mysiga texter och fina bilder och tänkvärda ord. Känns liksom som om andningen blir lättare. Fast det är inte bara luuuugnt här, det är färgglatt, roligt, härligt och spännande!! Tack för att du fortfarande bloggar!!! Och ett stoooooort tack för att du är du!!! Ha en underbar sommar 🙂 Massor med soliga och somriga och rosa hälsningar från en liten tjej (kvinna nuförtiden då) i västra Sverige 🙂

Kommentera

