För tomt i huvudet?

Semestern pågår. Och den är ljuvlig. Den välplanerade och länge planerade turnén som vi är ute på nu blev hastigt omplanerad. Vi skar bort lite på slutet. 

Fantastiskt det där. Att det man planerar och bestämmer i maj månad inte längre känns riktigt hundra i slutet av juni. Och då gör man om. Och bokar om. Och drar dit man vill istället. Vilket i detta fallet blir hemåt. 

Vi kommer hem två dagar tidigare. Det blir toppen. Vi är nöjda nu. Och längtar efter frukost hemma. Och vi ser fram emot att få äta frukost utan folk som absolut måste snyta sig vid frukostbordet. 

Vad är det med folk? För mig är det lika äckligt att snyta sig högljutt vid matbordet på en restaurang, som att rapa högt eller till och med prutta. Att bara torka sig försiktigt om näsan med en servett har jag naturligtvis inget emot. Men att ta i från tårna och snyta ut halva hjärnan, det är ju supersnuskigt. Gå till toaletten!!!

Men nu var det inte det jag skulle säga egentligen. Rubriken på detta inlägg handlar om vad som händer med mig när jag är ledig. Och jag får ledigt utrymme i huvudet. Då fyller jag det med på tok för många tankar inåt. Börjar analysera mig själv och tittar en extra gång i spegeln i hissen och så vidare. Hälsosamt på ett sätt kanske, men för mig, som alltid säger att människan borde titta mer utåt, blir detta inte alltid bra. 

Men det är inte så lätt att fylla de tomma facken med supersmarta saker på en gång. Jag är inte så van att ha tomt utrymme. 

Nu är det dags att packa ihop och ta farväl av Karlstad. Trevlig stad. Fint. 

One thought on “För tomt i huvudet?

  1. Jag skulle kunna skriva en roman tror jag om hur ”folk” inte borde bete sig på hotell eller över lag i offentligheten. Oavsett om det är i en matsal eller på tåg. Vissa saker gör man bara inte. Men så olika det är när man börjar prata om det där. Vi pratade på mitt jobb om vad som är okej och inte. Intressant när det är så olika atr man befinner sig på olika planeter.
    Känner lite igen det där också med tankarna när det inte är fullt med jobbgrejer. Jag grubblar ju för mycket. Ohälsosamt mycket. Men det kanske oclså är en mening med det vad vet jag.
    Hoppas hemresan går bra! Kram!

Kommentera

