Avslut och nystart och en ny kärlek

Idag är det den där dagen som typ är värst på hela året. Den där dagen man fasar för. Sista dagen på semestern.

Ja, den dagen är det idag. För mig. Fyra veckors ljuvlig ledighet är slut. Vi har haft det superbra. Vilat oss. Roat oss. Funderat. Kommit på. Ändrat. Justerat. Bestämt.

Jag vill gärna beta av det vi har gjort. Tycker att det är kul att kolla på bilder och att visa. Och att dokumentera. Dessutom har jag flera gånger på semestern använt min egen blogg till att söka information. Vad hette den där restaurangen nu igen? Vad var det vi åt när vi bjöd hem de där kompisarna sist? Och så vidare. Jag gillar tanken på dagbok och på dokumentation. Och så gillar jag att skriva. Det är därför som bloggen finns kvar. Trots att den ibland är lika eftersatt som mina fötter är just nu. Hallå, smörj in liksom.

Men eftersom jag samlar allt på hög på blir det så mäktigt att reda i allt. Därför väljer jag att visa er det allra senaste nu. Och så betar jag av det andra när jag får tid, lust och inspiration.

Det nyaste just nu är att vi har fått en ny släkting. Han heter Buster, är 17 veckor och är en fransk bulle. Och den sötaste bullen i världen. Vi åkte till Stockholm, där han bor, och hälsade på honom nu i helgen. Han är ljuvlig.

Men hur som helst så ska det bli rätt okej att börja jobba. Lite trist att ha så tidig semester, men allt kan man ju inte välja själv. Som bekant. Det här blev bra. Och det blir bra att börja jobba igen. Jag har höga tankar om hösten och det finns en massa saker jag ser fram emot.

Så kom ann hösten. Det här blir bra.

Men, men… vi har sommar kvar. Den ska vi njuta av.


Vi fick en skål för Buster när vi träffade honom.

One thought on “Avslut och nystart och en ny kärlek

  1. Hurra för din blogg o för dig. Bloggen är som ett (en?) miniatyr-wikipedia. Hur bra som helst. Må smörjet aldrig ta slut ❤

    Hoppas du har en bra kväll o att första arbetsdagen imorgon går bra!
    Kramar!

Kommentera

