Sverigeturné del 1. Gävle.

Vi gillar att åka bil och särskilt i Sverige. Därför brukar vi försöka planera in en tur varje sommar. Förra året var vi i Sundsvall, Åre, Funäsdalen och Tällberg. I år blev det inte lika många mil och inte lika många stopp, men minst lika bra.

Och precis som förra året började vi turnén med att träffa våra favoriter från Sundsvall. Fast den här gången sågs vi i Gävle. Det är också bra. Och trevligt.

Vi checkade in på favorithotellet Clarion Hotel Winn där vi bott flera gånger förut. Den här gången fick vi rum 308. Ett väldigt fint rum som vi hade svårt att lämna efter våra tre nätter.


Och det är ett väldigt trevligt hotell. Ett av de trevligaste vi vet faktiskt.

Vi träffade våra vänner nästan direkt när vi kommit fram och firade vårt möte med vin och chips på rummet. Min bästa sport. Och vi hade mycket att prata om och mycket att skratta om och så vidare. Och så fick jag present. Bara en sån sak.

Vi hade planerat att gå ut på kvällen och äta på restaurang Church Street Saloon, men när vi kom dit hade de en skylt på dörren om att de hade ”gone fishing” så vi fick snabbt tänka om. Den yngsta i gänget googlade snabbt fram ett nytt ställe. Så vi gick till Kalles Bar & Grill istället. Och det visade sig typ vara det bästa vi gjort på väldigt, väldigt länge. Vi blev alla otroligt nöjda med det vi åt och vi ser verkligen fram emot att få komma tillbaka dit igen, så snabbt det bara går.

Jag åt en kul förrätt. Saltgurka med smetana och honung. Otroligt gott. Det måste jag göra hemma någon gång. Supersmarrigt. Och enkelt. Till varmrätt åt jag en suppersmarrig biff och till efterrätt en chokladpralin.

De andra åt också väldigt god mat som jag fräckt nog fotade rakt över bordet.

Våra vänner åkte hem dagen efter (Hur hade de mage? Jag bara frågar!) och vi stannade kvar två nätter till. Vi gjorde inget särskilt, åkte runt lite i närområdet, besökte Brynäs arena (Ja, är man gift med ett Brynäs-fans så får man stå ut med sånt) och tog det lugnt. Vi var en sväng på hotellets gym och tränade lite och det var superkul och mysigt. Vi hade hela stället för oss själva. Jag tror att de där ställena i allmänhet är lite dåligt utnyttjade. Jag såg bara en kille i gymmet en enda gång. Annars stod det tomt. Tråkigt på ett sätt men skönt för oss när vi var där.

Trevlig stad, trevligt hotell, trevliga människor och framför allt fina vänner.

Vi är mycket nöjda med vår Gävle-vistelse. Må vi snart få åka tillbaka.

Efter våra tre nätter i Gävle så åkte vi vidare…

3 thoughts on “Sverigeturné del 1. Gävle.

  1. Kul att du gillar Gävle, min hemstad. Också roligt att se hur det ser ut ”inuti” Clarion Winn mer än bara konferensavdelningen😀
    Välkomna tillbaka.

Kommentera

