Är frosseri verkligen en dödssynd?

Kan inte jag få visa er lite grejer som jag har ätit i sommar? Bara för att det är så gott med mat.

Ja, ni kan ju skrika ”Neeeej!” hur högt ni vill, jag hör ju inte det ändå. Så här kommer lite käk. Och sånt.

Min tallrik på min födelsedag. Alltså grillat. Och jordgubbar och haloumi ihop. Och färskpotatis. Och smör med vitlök och persilja. Liksom jösses.

Och fyller man år och har semester samtidigt (typiskt lyckad kombo!) så kan det se ut såhär vid frukosten.

Leilas kladdkaka med lakritskola och flingsalt skavde inte någonstans i magen kan jag berätta.

Syltad blomkål och morot. I 1-2-3-lag. Supergott. Måste göra mer.

Jordgubbar, glass…bollar (?) och annat smarrigt som ett för tidigt födelsedagsgrattis till frukost vid midsommar.

Vackert dukad midsommarlunch i växthus…

Löjligt god biff på Allstar i Gävle.

Ernstans skitgoda kyckling (minus libbsticka och lite annat) med paprikakräm. Nya favoriträtten.

Ja, det är väl ungefär det jag har ätit den senaste tiden. Och så lite annat också. Som jag verkar ha missat att fota. Dåligt. Skärpning om jag får be.

One thought on “Är frosseri verkligen en dödssynd?

  1. Jag svimmar. Nästan i alla fall. Eller så är jag bara avundsjuk. Jag borde också fotat min mat. Falukorv o makaroner, köttbullar o makaroner, macka, eller så kan du föreställa dig 😉
    Kraaam!

Kommentera

