Duka fint.

Vi hade gäster för ett litet tag sen. Ville duka på något kul vis. Googlade lite men hittade mest bordsplaceringar. Och jag behövde inte placera oss fyra som skulle äta.

Men då slog det mig att jag såg något kul när vi var på Wallmans i december. De hade klumpat ihop allt på mitten. Smart vid julbord eller buffé.

Och detta blev jag tvungen att testa hemma. Med udda glas och helt utan självkritik gjorde jag detta.

Jag vågade dock inte ha ljus i mitten så jag satte en liten blomma där. Mina servetter var av tunt papper och det kändes lite som att de kunde ramla ner när som helst. Men de låg kvar. Så det hade gått bra.

Senare vidgade jag ut skapelsen med godisar i papper som gästerna kunde äta efter maten. Men det glömde jag fota.

One thought on “Duka fint.

Kommentera

