Att få vara i någons torp

Helgen som var förra veckan. Man kan kanske kalla den förra helgen. Fast då menar jag inte helgen som var igår och i förrgår utan förra helgen. För en vecka sen. Då, då var vi hos några vänner i deras torp.

Jag gillar torpgrejen. Även om jag med torpgrejen menar att man kan vara sminkad och ha handväska. Inte högklackat men ändå lite mascara. Särskilt på fest. Torpfest med smink och handväska. Och gympasko. Den torpgrejen. Den gillar jag.

Och så gillar jag de som bor i torpet också. Skitmycket.

Så mycket att jag vill ha ett eget torp och ha dem på besök där. Tillbakakaka.

Jag måste skaffa ett torp.

Måste.

Men om jag är hos andra, i deras, då kan det se ut såhär. När man äter, när man går på promenad och när man njuter av livet. Och det regnar ute. Och den enda som orkar lyssna på en när man berättar något är en hund.

 

 

One thought on “Att få vara i någons torp

  1. Det ser fin fint ut!
    Jag drömmer också om det där lite enklare livet, stuglivet. Hittade ett drömhem igår. Gissa var det ligger? (För dyrt o för långt bort just nu, men vilken dröm). En dag…

Kommentera

