Rakel

Tvärt emot det jag just skrev om, att höja ribban, så sänkte jag den härom veckan. Eller sänkte och sänkte… jag höjde den inte i alla fall. Jag lät den ligga kvar på gammal och trygg nivå. Jag safe-hoppade kan man säga. Och jag klarade det. Precis som jag trodde.

Jag blev glad över att jag fixade det men det varade inte så länge. Men ändå, jag är glad att jag gjorde det.

För det blev en fin grej.

Jag virkade en Rakel. Namnet hittade jag på själv, hon heter inte så i alla former. Bara in min form.

Mönstret är köpt från DuduToyFactory. Hon är virkad av Tilda-garn och knapparna på klänningen var en present som följde med ett nummer av tidningen Mollie Makes. (Nummer 52). Ögonen är köpta hos Love Knitting.

Jag tror att hon ska få bo kvar hos oss.

 

2 thoughts on “Rakel

  1. Haha, tänk den dagen jag kan göra något så fint och säga att jag ”sänkt ribban” eller ”håller kvar den på min nivå”. Ska bara öva mig i 20 år eller så 😉

    Rakel är fantastiskt fin! Klart hon ska bo kvar hos er ❤

Kommentera

