Låt mig förklara

Ibland säger jag saker som inte är helt genomtänkta. Som är menat som nått snällt eller lite flyktigt bara. Men sen hör jag det som ett eko i huvudet och fattar att hallå, det där var ju inte direkt nått jag kommer att få pris för. Jag blir inte Veckans kompis med anledning av den kommentaren. Typ. 

När jag skrev här nedanför om Rakel. Och att jag sänkte ribban när jag virkade henne. Då menade jag inte att jag redan är expert eller att alla som inte kan virka en sån är losers. 

Jag menar såhär:

Jag har virkat mycket i mina dagar. Mycket. Alltså mycket. Därför är en sån docka väldigt enkel för mig. Alltså för mig. Det är luftmaskor, vanliga fasta maskor och så är det några ökningar och minskningar här och där. Och färgbyten. Inga avancerade maskor. Inga popcornmaskor, inget virkmönster som var ett diagram. Bara ett helt vanligt mönster och tre olika sorters maskor. Vanlig maska, minska-maska och öka-maska. Och så luftmaska förstås. 

Det vill säga samma sak som jag gjort nästan varenda dag sen jag gick i på lekis. För det var ungefär då jag började virka. 

Så. Nu vet ni. Jag ville inte skryta eller briljera. Bara säga att jag inte höjde min ribba. Och det var ju det jag hade bestämt mig för att göra. 

När och hur behöver du höja din ribba?

One thought on “Låt mig förklara

  1. Förstår precis! Tycker bara det är så häftigt med dig, för det du bara sådär fixar känns totalt ouppnåligt för mig.

    Jag höjer då och då ribban när jag pysslar, men ibland är det bråttom och då bara gör jag något jag kan.
    Mest behöver jag höja ribban på träning och mat.
    Ha en fin dag, snart helg! Kram!

Kommentera

