Härmapa-armband

För några veckor sen, kan ha varit i mitten av juli, så såg jag när Camilla Lundsten pysslade i morgon-TV på TV4 (Länk till avsnittet). Jag minns inte vad hon pysslade för något, jag minns bara hennes supersnygga armband.

Jag kastade mig mot TVn med mobilen i högsta hugg och lyckades få till en tveksam bild. Men som ändå räckte för att härmapan i mig skulle kunna tänka ut hur man snabbt kan göra ett likadant.

Jag gick till en pysselaffär i jobbstaden och hittade träkulor och gummiband. Sammanlagt betalade jag väl 20-30 kr för träkulorna och gummibandet. Det vill säga väldigt lagom mycket. Den stora kulan har min man lackat åt mig på sitt jobb.

Jag är sugen på att göra flera armband. Men då väljer jag svart gummiband och köper en ännu större stor-kula. Och så tänker jag köpa kulorna någon annan stans. Jag är lite missnöjd med att de ser smutsiga ut utan att vara det. Träkulorna ser ut som att de blivit lite solkiga. Och de har de ingen anledning till.

Så större stor-kula, svart gummiband och blankare lack tänker jag välja nästa gång. För jag vill absolut göra fler.

Ett stort plus för att jag faktiskt tog tag i detta och gjorde det, men ett litet minus för att det inte blev riktigt så bra som jag ville.

Men på’t igen bara.

One thought on “Härmapa-armband

Kommentera

