Min nya kompis.

Ja ni vet ju, jag köpte ju en symaskin. Som min man lyckades sno åt sig på Lidl. Ja, ni vet. Den där historien. Den har ni ju hört.

Av olika anledningar jag inte testat den förrän idag. Jag tror att jag blev lite sur när jag insåg att jag måste läsa instruktionsboken för att ens kunna trä maskinen. Sånt får mig att bli tjurig. En stund. Men sen gaskar jag upp mig, kammar mig och tar tag i saken.

Och det blev idag. Idag kammade jag till mig, tog fram en bit tyg och en trådrulle och testade.

Jag blev förbenat nöjd.

Jag sydde inget revolutionerande precis. Jag sydde faktiskt bara lite rakt fram. Jag nöjde mig med det. Så får jag hitta på något större och mer avancerat sen. Jag har lite grejer på gång som jag vill göra.

Jag fullkomligt älskar att den kan sy sömmar som ser ut som vimplar och blommor och jag drömmer om en fin tunika med vimpelsöm i ärmslutet och blomstersöm i linningen.

Men en söm vet jag inte riktigt vad jag ska ha till. Och jag undrar vad den kallas.

Knöggel?

 

6 thoughts on “Min nya kompis.

Kommentera

