Inatt jag drömde något som…

I natt drömde jag något väldigt märkligt.

Jag drömmer ibland drömmar som jag kallar för ”stress-drömmar”.
Dessa drömmar drömmer jag oftast när jag är stressad. (Helt otroligt, det kunde ingen räkna ut!). Oftast drömmer jag samma sak dessa gånger. Att jag ska iväg. På semester eller till jobbet. Men jag kommer aldrig iväg. Folk står och väntar och telefonen ringer och alla gapar på mig från höger och vänster. Men jag får inte ihop mina saker och jag har inte ens börjat packa och passet har jag inte sett på tio år och så vidare. Samma sak varje gång.

Men i natt såg min stress-dröm annorlunda ut. Dels för att jag inte är särskilt stressad just nu men även för att den innehöll en del tveksamma saker. Som jag gärna vill berätta om.

Min man och jag var på resa någonstans. I Sverige. Mitt i alltihop fick vi för oss att vi ville åka slalom. Så vi tog oss till en skidbacke. Så långt var allt frid och fröjd och en dans på rosor. Men sen, sen bröt det lös. Det där ni vet. Som man inte får säga. Först hittade vi inte vart man köpte liftkorten. Sen hittade vi inget ställe där vi kunde köpa kläder. Sen hittade vi inte något ställe som hyrde ut skidor. Allt var helt värdelöst. Men det enda jag kunde tänka på var att SHIT!!! Nu måste jag ju uppge hur mycket jag väger när jag hyr skidor. Så att de kan ställa in binningarna. Och hur mycket skulle jag kunna dra bort från vikten utan att det skulle förstöra min skidåkning. Jag tänkte att dra jag bort för mycket kommer ju skidorna att ramla av mig bara någon tar ett bloss tio meter från skidbacken. Så tänkte jag. 

Och plötsligt stod min man bredvid mig i polisuniform. Den hade han minsann köpt på en loppis och den tyckte han passade utmärkt som skidoutfit. 

Jag minns att jag tänkte att han såg lite het ut i uniformen. Men att jag nu inte ville åka skidor längre. På grund av att man måste ställa in binningarna. Och blotta sin vikt för hela kön som ville hyra skidor. 

Sen vaknade jag. Och undrade lite om det ofta finns polisuniformer på loppisar intill skidbackar. Och var sjutton man köper liftkort. 

Kommentera

