Jag borde ha tänkt på det…

Jag brukar vara beredd. Liksom hänga på låset. Undra, tippa och gissa. Jag borde ha kommit på det i söndags när den lilla flickan med stripiga luggen ringde på dörren och ville sälja jultidningar.

Jag borde ha fattat.

Att man snart skulle få veta.

Jag borde ha tjatat vid lunchbordet på jobbet. Och bett de andra att gissa.

Men icke.

Istället fick jag ett Insta-meddelande. Från en kär nätvän. Som väckte mig.

Tack Yllet. Vad hade hänt om du inte tagit hand om mina intressen?

I år smakar Blossa te. Vi får se om det blir gott eller inte. Jag gissar på gott. Glögg är gott.

Snart är det jul. Och jag tar emot med öppna armar.

För ett år sen skrev jag såhär.

3 thoughts on “Jag borde ha tänkt på det…

  1. Ja jag måste säga att jag blev lite förvånad. Inte över te-grejen. Utan för att du inte nämnt det. Men nu fick jag förklaringen.
    Jag köper ju alltid en flaska. För flaskans skull. Inte för att jag gillar innehållet.

Kommentera

