Utanför boxen, inuti vasen

Jag har en kompis som ofta har snittblommor i vaser hemma. Inte så himla udda i sig, men hon gör annorlunda grejer med blommorna. Köper en enda blomma och gör något fantastiskt med den i en vas med lite vatten. Och så skiner den upp ett helt rum. Utan att det varken kostar skjortan eller tar en hel onsdagseftermiddag att arrangera.

Jag gillar enkelt. Enkelt och kul.

Jag tycker att jag lyckades. För 30 kronor blommor och en Ernst-skål/vas som jag hade hemma.

4 thoughts on “Utanför boxen, inuti vasen

Kommentera

