Vad gör ni med stenarna hörrni?

En kväll för ett tag sen invaderades vår altan av småfåglar. Jag älskar småfåglar. De är typ gulligast i världen. Jag vill ta dem och stoppa dem i mina väskor. Alla väskor fulla av runda små söta fåglar.

Så jag blev så glad. När altanen var full. De burrade upp sig och satt där på staketet och grinden och såg söta ut.

Plötsligt flög de ner på altangolvet. De hoppade fram till vår rabatt som vi fyllt med prydnadssten och ställt krukor i. Där satte de sig på kanten och började plocka sten. De la upp dem på altangolvet eller behöll dem i munnen. Och så stack de iväg. Och kom tillbaka. Och snodde fler stenar.

Vad har de stenarna till? Vet ni? Och hur kan de där små söta djuren vara såna tjuvar?

Och där stod jag i fönstret och fotade. Och var lättlurad.

2 thoughts on “Vad gör ni med stenarna hörrni?

  1. Jag är så himla nyfiken på det här.
    Tror dom att det var något ätbart?
    Bygger dom bo med det?
    Droppar dom ner stenar på katter som försöker närma sig?
    Får du något vettigt svar får du hojta. Annars får du skriva till den där föreningen jag inte kan stava till… ornitolog…?

Kommentera

