Bästa bytet

En kollega sa att han rivit ut hela sitt kök. Och att det var glasknoppar på skåpen. Gröna.

Jag la mig på golvet och flämtade.

När han återupplivat mig frågade han hur många knoppar jag ville ha.

Jag flåsade ”åtta”.

Dagen efter låg dessa på mitt skrivbord.

Det är så fina så jag tappar kontrollen.

Jag tänker mig att jag ska köpa en byrå på loppis och sätta på de här knopparna.

Men tills dess får de ligga och vara snygga bara.

Min kollega fick en stor burk jordgubbssylt som tack. Hoppas att han tyckte den var god.

One thought on “Bästa bytet

  1. Jag var så säker på att det var örhängen. Men lite många kanske 😉
    En byrå med fina knoppar blir ju toppen!
    Kram!

Kommentera

