Forget me knot

Fick för mig att jag ville virka en sjal. För att jag gillar sjalar. Och jag gillar att virka.

Så jag googlade fram ett mönster. Som jag repade upp fjorton gånger innan jag virkat de fyra första varven. Men till slut fattade jag galoppen och sen gick det i rasande fart. Bara två olika varv som man behöver lära sig. Och det går ju bra att ha fusklapp under vägen.

Mönstret heter Forget me knot och kommer från DROPS.

Jag virkade med mörkgrått Tilda-garn. För att det är mitt bästa garn. Det gick åt 6 nystan till denna. Jag virkade så långt som garnet räckte.

Idag köpte jag  nytt garn. Måste göra en till.

2 thoughts on “Forget me knot

Kommentera

